söndag 2 oktober 2011

Underbara värme!!

Det har varit en fantastiskt varm vecka för att vara slutet på September och nu början på Oktober.
Igår påbörjades renoveringen av mitt och Görans blivande sovrum i källaren ett stort tack till Martin och Jörgen som ville vara här inne hela dagen och hjälpa oss med detta i det underbara vädret. Jag var tvungen att ta dessa två foto för att kunna påminna om att det faktiskt har varit en fin början på hösten, det behövs verkligen efter en regning sommar

Jag försökte ta ett sista "sommarfoto" på Anton och Alva men det gick sådär Alva var glad iallafall..
Idag har vi varit i kyrkan på ängel gudstjänst och hämtat Alice dopängel, mycket trevligt!! Efter kyrkan bar det av till Paula och Jörgen där det bjöds på grillade hamburgare även det mycket trevligt och så fick vi träffa Fredrik och hans familj det var länge sedan.
Eftermiddagen har tillbringats på center syd, simhall och fotbollsplanen, kanske sista träningen ute i shorts??

Nu ikväll när vi åt middag så satt Alva och gick igenom vad som hänt i kyrkan och undrade varför Jesus dog innan jag han svara så berättade hon för mig att en mus kommit in i hans kropp och stoppat hans hjärta..??
Sen frågade hon hur gammal han varit om han hade levt och jag svarade flera tusen år, vilket Alva svarar med att då hade han varit nästan lika gammal som din mormor och farmor då hade han nog behövt en rullator.. Tur att dom inte hörde det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar