torsdag 5 juli 2012

Blommor och bin...

Något i den stilen har jag diskuterat med Anton idag...

Det började med att jag fick en Amelia tidning med varuprov på bindor och vad har man då det till undrade Anton??? Efter en liten snabb fundering så svarade jag att mammor har det i trosorna när dom har mens...och vad är då det?? Jo det kommer lite blod en gång i månaden, hjälp tänkte Anton och gick och hämtade Alva som fick en snabb info av Anton

Båda tittade på mig och undrade om jag hade blod nu och höll på att dö typ... Där tänkte jag att ämnet var färdigt men icke, varför blöder det inte hela tiden??? Jo för så är det bara... Men varför det vet du väl mamma?? Jo när man har ägglossning heter det efter det blöder det... Anton tittade på mig förskräckt och började nog minnas tidigare prat om hur barn blir till, du menar att du går runt med en massa ägg som kan bli bebisar!!!!! Katastrof!!! Du får iallafall vänta till jag är tolv innan nästa bebis kommer... Jag lovade att jag är väldigt nöjd med mina tre barn.. Men hon måste ju pussas med pappa om det ska bli bebisar sa Alva, Anton gav en djup suck och sa till Alva nej!! Pappan måste ta ut äggen och skjuta in dom genom naveln... Eller hur mamma?? Ja något i den stilen sa jag, därmed var ämnet färdigt.

Klart slut!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar