tisdag 13 december 2011

Ärlig och diplomatisk...

Så kan man nog beskriva Alva, igår var jag hos frissan och klippte o färgade håret. Håret blev ganska så mörkt och när jag kom hem säger Alva "du ser ut som en björn du kanske kan sätta tillbaka det gamla". Imorse tyckte hon att jag hade trollfärg...men gillade min lugg...
Den diplomatiska Alva sa ikväll vid kvällsmaten, pyttipanna som kanske hade stått lite för länge i ugnen pgr av att någon behövde en ny blöja "mamma jag tycker om maten ändå när den är bränd så där under"...
Denna sköna böna har även haft lucia på dagis idag och jag, Anton och Alice var där och tittade på!!
Plötsligt imorse hade Alice förflyttat sig och satt under bordet innan har hon bara hasat någon meter men nu har hon fått fart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar