måndag 5 december 2011

Var finns gud??

Prästen Hanna har varit och besök Antons klass idag och läst sagor och pratat om gud. Hanna är väldigt trevlig och lättsam hon döpte Alva och vigde mig och Göran.
I klassen idag hade dom pratat om ifall gud finns och var han finns, när jag och Anton var ute och gick i eftermiddags så kom vi fram till att man får tro vad man vill!! Men sen när han kom hem tog han upp denna diskussionen med Alva som efter ett tag kommer storgråtande och helt förtvivlad då har Anton sagt att gud bor i hennes mage och bestämmer när hon skall gå och lägga sig!! Väldigt roligt tyckte jag men Alva uppskattade det inte, jag tror att prästen Hanna har sagt att gud finns inom oss för så brukar väl präster säga....När man till på köpet har maginfluensa som Alva har vill man ju ännu mindre att det bor en gubbe i ens mage, och det är faktiskt jag som bestämmer sovtiderna!!
Hon blev lika arg som hon är på detta fotot
Bilden av Alva och Hanna när Alva döptes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar