söndag 25 december 2011

Jul

Anton han blev äntligen frisk till julafton lite hängig men han kunde ändå vara med och fira. Göran jobbade på julaftonsmorgon så jag och barnen fick mysa själva och äta frukost framför granen i källaren!!
Julaftonskväll firade vi hemma hos mina föräldrar med massa god julmat jag hade för första gången kokat risgrynsgröt som jag gjort risalamalta på och jag lyckades faktiskt utan att bränna den.. Till detta hade vi rårörda hallon och inkokta clememtiner
dom blev också goda väldigt lätt att göra man kokade en sockerlag med hälften pressad citron/vatten och lade i vaniljstång som sen fick koka med i fem minuter sen i med clementinerna och sen var det klart!! Idag har vi bara tagit det lungt och packat upp alla barnens julklappar, Alice har provåkt sin nya dockvagn..
                                              och provätit på sina nya klossar...
Nu har vi varit ute ocg gått en runda så att Anton och Alva kunde prova sina nya sparkcyklar (en fördel med att det inte är en vit jul..) och Alice har somnat i vagnen, Göran har kört till jobb och jag gör efterätt till imorgon...
Snart skall jag och barnen köra hem till mamma och pappa och äta rester från igår och så skall vi träffa Sixten med familj som inte kunde vara med igår pgr feber och kräk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar